דף הבית » בריאות הנפש חשובה » כמה זמן עד שדקל ננסי ישפיע?

כמה זמן עד שדקל ננסי ישפיע?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן עד שדקל ננסי ישפיע?

מהו דקל גמד?

דקל ננסי הוא סוג של עץ דקל קטן יותר מזנים אחרים. הוא משמש בדרך כלל כצמח נוי בגנים ובנופים. קל לטפל בדקלים ננסיים וניתן לגדל אותם במגוון אקלים. הם גם בעלי תחזוקה נמוכה ודורשים גיזום ודישון מינימליים.

כמה זמן לוקח לדקל גמד להשפיע?

בדרך כלל לוקח כמה חודשים עד שהדקל הננסי ישפיע. משך הזמן המדויק יהיה תלוי במגוון הדקל הננסי ובאקלים בו הוא גדל. באופן כללי, כפות ידיים ננסיות ייכנסו לתוקף בעוד שלושה עד שישה חודשים.

כיצד לטפל בדקל גמד

מקום

בבחירת מיקום לדקל ננסי, חשוב לבחור נקודה זוכה לשפע של אור שמש. דקלים ננסיים מעדיפים שמש מלאה, אך יכולים גם לסבול צל חלקי. כמו כן, חשוב לבחור מיקום מוגן מפני רוחות חזקות.

אדמה

דקלים ננסיים מעדיפים אדמה מנקזת היטב שהיא מעט חומצית. אם האדמה בסיסית מדי, היא עלולה לגרום לעלים להצהיב ולצמח להיעדר. כמו כן, חשוב לוודא שהאדמה לא רטובה מדי, שכן הדבר עלול לגרום לריקבון שורשים.

רִוּוּי

יש להשקות כפות ידיים ננסיות באופן קבוע, אך לא לעתים קרובות מדי. יש לתת לאדמה להתייבש בין השקיה. השקיית יתר עלולה לגרום לשורשים להירקב ולעלים להצהיב.

זִבּוּל

יש להפרות דקלים ננסיים פעם בחודש בעונת הגידול. יש להשתמש בדשן מאוזן, כמו 10-10-10 או 20-20-20. חשוב לעקוב אחר ההנחיות על אריזת הדשן ולא לדשן יתר.

קִצוּץ

יש לגזום דקלים ננסיים באופן קבוע כדי לשמור על מראה המיטב. גיזום צריך להיעשות בחודשי האביב והקיץ. חשוב להסיר כל עלים וענפים מתים או פגומים.

מזיקים ומחלות

דקלים ננסיים רגישים למגוון מזיקים ומחלות. מזיקים נפוצים כוללים קמח, חרקי קשקשת וקרדית עכביש. מחלות נפוצות כוללות ריקבון שורשים, כתם עלים וטחב אבקתי. חשוב לבדוק את הצמח באופן קבוע ולנקוט פעולה אם מתגלים מזיקים או מחלות.

סיכום

דקל ננסי הוא תוספת נהדרת לכל גינה או נוף. קל לטפל בו וניתן לגדל אותו במגוון אקלים. בדרך כלל לוקח כמה חודשים עד שהדקל הננסי ישפיע. חשוב לבחור מיקום המקבל הרבה אור שמש ובעל אדמה מנקזת היטב. יש להשקות דקלים ננסיים באופן קבוע ולהפרות פעם בחודש במהלך עונת הגידול. גיזום צריך להיעשות בחודשי האביב והקיץ. כמו כן, חשוב לבדוק את הצמח באופן קבוע לאיתור מזיקים ומחלות. למידע נוסף, בדוק את הסרטון הזה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן