דף הבית » חיים מודעים » כמה זמן לאפות בטטה סגולה בתנור

כמה זמן לאפות בטטה סגולה בתנור

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לאפות בטטה סגולה בתנור

מבוא

מחפשים תוספת בריאה וצבעונית לארוחות שלכם? אל תסתכל רחוק יותר מהבטטה הסגולה! לא רק שהפקעות התוססות הללו מושכות חזותית, אלא שהן גם מציעות מגוון יתרונות בריאותיים. אחת הדרכים הטובות ביותר ליהנות מבטטות סגולות היא אפייתן בתנור. במאמר זה נדריך אתכם בתהליך אפיית בטטה סגולה לשלמות.

היתרונות של בטטה סגולה

בטטות סגולות עמוסות בחומרים מזינים חיוניים ובנוגדי חמצון. הם מקור מצוין לסיבים תזונתיים, המסייעים לעיכול ועוזרים לשמור על משקל תקין. תפוחי אדמה אלו עשירים גם בויטמינים A ו-C, התומכים במערכת חיסונית חזקה ומקדמים עור בריא. בנוסף, בטטה סגולה מכילה אנתוציאנינים, סוג של נוגדי חמצון אשר נקשר ליתרונות בריאותיים שונים, כולל הפחתת דלקת ושיפור תפקוד המוח.

בחירת הבטטה הסגולה הנכונה

בבחירת בטטות סגולות, חפשו כאלה שהן מוצקות ובעלי עור חלק. הימנע מתפוחי אדמה עם נקודות רכות או סימני ריקבון. ככל שהצבע הסגול עמוק יותר, כך ריכוז נוגדי החמצון גבוה יותר. לכן, בחרו בתפוחי אדמה בעלי גוון תוסס ליתרונות בריאותיים מקסימליים.

הכנת בטטה סגולה לאפייה

לפני האפייה, חשוב לשטוף את תפוחי האדמה היטב כדי להסיר לכלוך או פסולת. אפשר לשפשף אותם בעדינות מתחת למים זורמים או להשתמש במברשת ירקות. לאחר הניקוי, יבש אותם עם מגבת נייר. אם תרצה, אתה יכול להשאיר את העור על תוספת מרקם וחומרי הזנה.

אפיית בטטה סגולה

מחממים את התנור ל-400 מעלות צלזיוס (200 מעלות צלזיוס). מניחים את הבטטות הסגולות שטופות והמיובשות על תבנית מרופדת בנייר אפייה. מחוררים כל תפוח אדמה כמה פעמים עם מזלג כדי לאפשר לאדים לצאת במהלך האפייה. זה מונע מהם להתפוצץ בתנור.

לאחר מכן, מכניסים את תבנית האפייה לתנור שחומם מראש ואופים כ-45-60 דקות, תלוי בגודל תפוחי האדמה. כדי לבדוק אם הם מוכנים, הכניסו מזלג או סכין לחלק העבה ביותר של תפוח אדמה. אם זה נכנס בקלות והבשר רך, הם מוכנים להוצאה מהתנור.

הצעות הגשה

לאחר האפייה, ניתן ליהנות מבטטות סגולות בדרכים שונות. להלן מספר הצעות הגשה:

  • מועכים את תפוחי האדמה ומגישים כתוספת.
  • חותכים אותם לצ'יפס ואופים עוד כמה דקות לחלופה בריאה יותר לצ'יפס רגיל.
  • הוסף אותם לסלטים לפרץ של צבע וטעם.
  • השתמש בהם כציפוי לפיצות תוצרת בית או לחמים שטוחים.

סיכום

אפיית בטטה סגולה בתנור היא דרך פשוטה וטעימה לשלב את ירק השורש המזין הזה בתזונה שלך. בין אם אתם נהנים מהם כתוספת, בסלטים או כתוספת יצירתית, בטטה סגולה בטוח תוסיף נופך תוסס לארוחות שלכם. אז, בפעם הבאה שאתה במכולת, קח כמה בטטות סגולות ונסה את שיטת האפייה הזו!

למידע נוסף ורעיונות למתכונים, עיין בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן