דף הבית » מאמרים » כמה זמן מחזיק החיסון?

כמה זמן מחזיק החיסון?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

. כמה זמן מחזיק החיסון?

מהו חיסון?

חיסון הוא תכשיר ביולוגי המספק חסינות נרכשת פעילה למחלה מסוימת. חיסון מכיל בדרך כלל חומר הדומה למיקרואורגניזם גורם מחלה, והוא עשוי לעתים קרובות מצורות מוחלשות או מומתות של החיידק, הרעלים שלו או אחד מחלבוני השטח שלו. הסוכן מגרה את המערכת החיסונית של הגוף לזהות את הסוכן כאיום, להרוס אותו ו"לזכור" אותו, כך שמערכת החיסון תוכל לזהות בקלות רבה יותר ולהדוף כל אחד מהמיקרואורגניזמים הללו שהיא נתקלת בהם מאוחר יותר.

כמה זמן מחזיק החיסון?

משך החיסון תלוי בסוג החיסון ובאדם המקבל אותו. בדרך כלל, רוב החיסונים מספקים הגנה לפחות לכמה שנים, אם כי חלקם עשויים להחזיק מעמד לכל החיים.

חיסונים מוחלשים חיים

חיסונים חיים מוחלשים עשויים מצורה מוחלשת של הנגיף או החיידק. חיסונים אלו בדרך כלל יעילים מאוד ומספקים הגנה לאורך זמן. דוגמאות לחיסונים חיים מוחלשים כוללות את החיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת (MMR), חיסון נגד אבעבועות רוח וחיסון נגד רוטה.

חיסונים מומתים

חיסונים מומתים עשויים מצורה מומתת של הנגיף או החיידק. חיסונים אלו מספקים בדרך כלל הגנה לפרק זמן קצר יותר מחיסונים חיים מוחלשים. דוגמאות לחיסונים מומתים כוללות את חיסון השפעת (שפעת), חיסון הפטיטיס A וחיסון הפוליו.

חיסונים נגד טוקסואידים

חיסונים טוקסואידים עשויים מרעלן המיוצר על ידי החיידקים. חיסונים אלו מספקים הגנה למספר שנים. דוגמאות לחיסון נגד טוקסואידים כוללות חיסוני דיפטריה וטטנוס.

השוואה מהירה

סוג החיסון משך ההגנה
חי מוחלש לאורך זמן
מוּבטָל פרק זמן קצר יותר
טוקסואיד כמה שנים

משך ההגנה שניתן על ידי חיסון יכול להשתנות מאדם לאדם. גורמים כמו גיל, מצב בריאותי ואורח חיים יכולים להשפיע על משך הזמן שבו חיסון יספק הגנה. בנוסף, ייתכן שיהיה צורך לתת חיסונים מסוימים יותר מפעם אחת כדי לספק הגנה ארוכת טווח. חשוב לציין שגם אם חיסון מספק הגנה לפרק זמן מסוים, זה לא מבטיח שאדם לא יחלה במחלה . חיסונים נועדו להפחית את הסיכון לזיהום, אך הם אינם מספקים הגנה של 100%. חשוב גם לזכור שחיסונים אינם מהווים תחליף לאמצעי מניעה אחרים, כגון שטיפת ידיים והימנעות ממגע עם אנשים חולים. חיסונים הם חלק חשוב מגישה מקיפה למניעת מחלות. לבסוף, חשוב לדבר עם ספק שירותי הבריאות שלך על החיסון הספציפי שאתה שוקל ועל משך ההגנה שהוא מספק. ספק שירותי הבריאות שלך יכול לעזור לך לקבל החלטה מושכלת אם לקבל חיסון מסוים או לא. למידע נוסף על חיסונים, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן