דף הבית » בריאות הנפש חשובה » כמה זמן משפיע חיסון על תינוק?

כמה זמן משפיע חיסון על תינוק?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן משפיע חיסון על תינוק?

מהו חיסון?

חיסון הוא תכשיר ביולוגי המספק חסינות נרכשת פעילה למחלה מסוימת. חיסונים מכילים חומר הדומה למיקרואורגניזם הגורם למחלה ולעתים קרובות עשוי מצורות מוחלשות או מומתות של החיידק, הרעלים שלו או אחד מחלבוני השטח שלו. הסוכן ממריץ את מערכת החיסון של הגוף לזהות את הגורם כזר, להרוס אותו ו"לזכור" אותו, כך שמערכת החיסון תוכל לזהות ולהילחם באותו גורם בקלות רבה יותר בעתיד.

כמה זמן משפיע חיסון על תינוק?

ההשפעות של חיסון על תינוק יכולות להימשך בין מספר שבועות לכל החיים. משך ההשפעה תלוי בסוג החיסון ובגיל התינוק בעת מתן החיסון. ככלל, ככל שהתינוק צעיר יותר, כך השפעות החיסון יימשכו זמן רב יותר. לרוב החיסונים, ההשפעות נמשכות מספר שנים. לדוגמה, החיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת (MMR) יעיל עד 15 שנים. החיסון נגד דיפתריה, טטנוס ושעלת (DTaP) יעיל עד 10 שנים.

למה לצפות לאחר החיסון

לאחר חיסון תינוק, זה נורמלי לחוות כמה תופעות לוואי. תופעות לוואי אלו יכולות לכלול חום, כאב, אדמומיות או נפיחות במקום ההזרקה ועייפות קלה. תופעות הלוואי הללו נמשכות בדרך כלל מספר ימים ואינן סיבה לדאגה.

השוואה מהירה

תַרכִּיב משך ההשפעה
חצבת, חזרת, אדמת (MMR) עד 15 שנים
דיפתריה, טטנוס, שעלת (DTaP) עד 10 שנים

שאלות ותשובות

האם יש תופעות לוואי ארוכות טווח של חיסונים?

לא, אין תופעות לוואי ארוכות טווח של חיסונים. תופעות הלוואי השכיחות ביותר הן קלות ונמשכות בדרך כלל מספר ימים.

האם אוכל לקבל חיסון אם אני בהריון?

כן, חלק מהחיסונים בטוחים לקבל במהלך ההריון. עם זאת, חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני קבלת חיסון כלשהו בזמן ההריון.

האם חיסונים מספקים חסינות לכל החיים?

לא, חיסונים אינם מספקים חסינות לכל החיים. משך השפעת החיסון תלוי בסוג החיסון ובגיל התינוק בעת מתן החיסון. בדרך כלל, ככל שהתינוק צעיר יותר, כך השפעות החיסון יימשכו זמן רב יותר.

סיכום

חיסונים הם חלק חשוב בהגנה על תינוקות מפני מחלות קשות. חיסונים מספקים חסינות נרכשת פעילה למחלה מסוימת וההשפעות יכולות להימשך בין מספר שבועות לכל החיים. חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני קבלת חיסון כלשהו, במיוחד אם את בהריון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן