דף הבית » בריאות הנפש חשובה » כמה זמן מחזיק ריטלין?

כמה זמן מחזיק ריטלין?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן מחזיק ריטלין?

מה זה ריטלין?

ריטלין היא תרופה ממריצה המשמשת לטיפול בהפרעת קשב וריכוז (ADHD). זהו שם מותג לתרופה מתילפנידאט, שהיא ממריץ של מערכת העצבים המרכזית. זה פועל על ידי הגדלת רמות הדופמין והנוראפינפרין במוח, מה שעוזר לשפר את המיקוד והריכוז.

כמה זמן מחזיק ריטלין?

ההשפעות של ריטלין יכולות להימשך בין ארבע לשש שעות. משך ההשפעה המדויק של ריטלין יהיה תלוי באדם ובמינון. בדרך כלל, ההשפעות של הריטלין יתחילו להתפוגג לאחר ארבע שעות. משך ההשפעות של הריטלין יכול להיות מושפע גם מגורמים אחרים, כגון חילוף החומרים של האדם, הגיל והמשקל. לדוגמה, אנשים צעירים נוטים לבצע חילוף חומרים מהיר יותר של ריטלין מאשר אנשים מבוגרים.

ריטלין לטווח קצר

ריטלין זמין בשתי צורות: קצר טווח וטווח ארוך. ריטלין קצר טווח הוא הצורה הנפוצה ביותר של התרופה. זה נלקח פעמיים עד שלוש פעמים ביום והשפעותיו נמשכות ארבע עד שש שעות.

ריטלין ארוך טווח

ריטלין ארוך טווח נלקח פעם ביום והשפעותיו יכולות להימשך עד 12 שעות. צורה זו של ריטלין ניתנת בדרך כלל לאנשים שצריכים לשמור על רמה עקבית של תרופות לאורך היום.

תופעות לוואי של ריטלין

ריטלין יכול לגרום למגוון תופעות לוואי, כולל נדודי שינה, אובדן תיאבון, כאבי ראש, כאבי בטן וחרדה. זה יכול גם לגרום לתופעות לוואי חמורות יותר, כגון דופק לא סדיר, לחץ דם גבוה והתקפים. חשוב לדבר עם הרופא שלך על כל תופעות הלוואי שאתה חווה בעת נטילת ריטלין. הרופא שלך יכול להתאים את המינון שלך או להחליף אותך לתרופה אחרת במידת הצורך.

סיכום

ריטלין היא תרופה ממריצה המשמשת לטיפול בהפרעת קשב וריכוז (ADHD). ההשפעות של ריטלין יכולות להימשך בין ארבע לשש שעות, תלוי באדם ובמינון. ריטלין זמין בשתי צורות: קצר טווח וטווח ארוך. ריטלין קצר טווח נלקח פעמיים עד שלוש פעמים ביום והשפעותיו נמשכות ארבע עד שש שעות. ריטלין ארוך טווח נלקח פעם ביום והשפעותיו יכולות להימשך עד 12 שעות. ריטלין יכול לגרום למגוון תופעות לוואי, לכן חשוב לדבר עם הרופא שלך על כל תופעות הלוואי שאתה חווה בעת נטילת ריטלין. למידע נוסף על ריטלין, צפה בסרטון זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן