דף הבית » בריאות הנפש חשובה » מהו ריטלין וכמה זמן לוקח להשפיע?

מהו ריטלין וכמה זמן לוקח להשפיע?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

מהו ריטלין וכמה זמן לוקח להשפיע?

מה זה ריטלין?

ריטלין היא תרופה המשמשת לטיפול בהפרעת קשב וריכוז (ADHD). זהו חומר ממריץ הפועל על ידי הגדלת כמות הדופמין והנוראפינפרין במוח. כימיקלים אלו אחראים לשליטה בקשב ובהתנהגות. ריטלין זמין בצורות קצרות טווח והן בצורות ארוכות טווח. הטופס קצר הטווח נלקח פעמיים עד שלוש פעמים ביום, ואילו הצורה ארוכת הטווח נלקחת פעם ביום.

איך ריטלין עובד?

ריטלין פועל על ידי הגדלת כמות הדופמין והנוראפינפרין במוח. כימיקלים אלו אחראים לשליטה בקשב ובהתנהגות. כאשר נלקח כפי שנקבע, ריטלין יכול לעזור לשפר את המיקוד, להפחית אימפולסיביות ולשפר התנהגות אצל אנשים עם ADHD.

כמה זמן לוקח לריטלין להשפיע?

ניתן להרגיש את ההשפעות של הריטלין תוך 30 דקות מנטילת התרופה. ההשפעות יכולות להימשך עד ארבע שעות. הצורה הארוכה של ריטלין יכולה לקחת עד שמונה שעות עד להשפעה.

האם יש תופעות לוואי של ריטלין?

ריטלין עלול לגרום לתופעות לוואי, כולל אובדן תיאבון, כאבי בטן, כאבי ראש, סחרחורת ונדודי שינה. זה יכול גם לגרום לעצבנות, חרדה ודיכאון. אם אתה נתקל באחת מתופעות הלוואי הללו, פנה לרופא.

סיכום

ריטלין היא תרופה המשמשת לטיפול בהפרעת קשב וריכוז (ADHD). זה פועל על ידי הגדלת כמות הדופמין והנוראפינפרין במוח. ניתן להרגיש את ההשפעות של הריטלין תוך 30 דקות מנטילת התרופה, ויכולות להימשך עד ארבע שעות. יש כמה תופעות לוואי הקשורות לריטלין, לכן חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני נטילתו. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן