דף הבית » חיים מודעים » סטייק בתנור – זמן הבישול והטמפרטורה המושלמים

סטייק בתנור – זמן הבישול והטמפרטורה המושלמים

השאירו פרטים ונחזור מיד:

סטייק בתנור – זמן הבישול והטמפרטורה המושלמים

מבוא

סטייק הוא מנה אהובה ממנה נהנים רבים ברחבי העולם, וזה לא שונה בישראל. בין אם אתם חובבי בשר או פשוט מחפשים לנסות משהו חדש, בישול סטייק בתנור יכול להיות אופציה נוחה וטעימה. במאמר זה, נחקור את זמן הבישול והטמפרטורה האידיאליים כדי להשיג סטייק מבושל בצורה מושלמת.

השוואה מהירה

עובי סטייק זמן בישול טמפרטורת התנור
1 אינץ' (2.5 ס"מ) 12-15 דקות 425°F (220°C)
1.5 אינץ' (3.8 ס"מ) 15-20 דקות 400°F (200°C)
2 אינץ' (5 ס"מ) 20-25 דקות 375°F (190°C)

בחירת הסטייק הנכון

לפני הצלילה לתהליך הבישול, חשוב לבחור את נתח הסטייק הנכון. אפשרויות פופולריות כוללות ribeye, סינטה ופילה מיניון. חפשו סטייקים עם שיש, שכן שומן זה יימס במהלך הבישול וישפר את הטעם והעדינות של הבשר.

הכנת הסטייק

לפני הבישול, חיוני להביא את הסטייק לטמפרטורת החדר. זה מאפשר בישול אחיד יותר. מוציאים את הסטייק מהמקרר ונותנים לו לשבת כ-30 דקות. טפחו את הסטייק עם מגבות נייר כדי להסיר עודף לחות, שעלולה להפריע להשחמה.

זמן בישול וטמפרטורה

זמן הבישול והטמפרטורה של הסטייק בתנור תלויים בעובי הנתח. ככלל אצבע, חממו מראש את התנור ל-425°F (220°C) לסטייק בעובי 1 אינץ' (2.5 ס"מ). עבור סטייק בעובי 1.5 אינץ' (3.8 ס"מ), הנמיך את הטמפרטורה ל-400 מעלות צלזיוס (200 מעלות צלזיוס), ולסטייק בעובי 2 אינץ' (5 ס"מ), כוונו את התנור ל-375 מעלות צלזיוס (190 מעלות צלזיוס) .

תיבול וצריבה

לפני הכנסת הסטייק לתנור, מתבלים אותו בנדיבות במלח ופלפל או בתערובת התיבול המועדפת עליך. לתוספת טעם נוספת, אתה יכול להוסיף גם עשבי תיבול, שום או חמאה. כדי להשיג קרום יפה, צורבים את הסטייק במחבת חמה עם שמן כ-2 דקות לכל צד לפני שמעבירים אותו לתנור.

בודקים את מידת העשייה

כדי להבטיח שהסטייק שלך מבושל לרמת העשייה הרצויה לך, השתמש במדחום בשר לקריאה מיידית. הטמפרטורות הבאות מצביעות על מידת העשייה של הסטייק:

  • נדיר: 125°F (52°C)
  • בינוני נדיר: 135°F (57°C)
  • בינוני: 145°F (63°C)
  • באר בינוני: 155°F (68°C)
  • כל הכבוד: 160°F (71°C) ומעלה

מנוחה והגשה

לאחר שהסטייק מגיע למידת העשייה הרצויה, הוציאו אותו מהתנור והניחו לו לנוח כ-5 דקות. זה מאפשר למיצים להתפזר מחדש, וכתוצאה מכך לסטייק טעים ורך יותר. פורסים את הסטייק כנגד הדגן ומגישים אותו לצד התוספות האהובות עליך.

סיכום

בישול סטייק בתנור היא שיטה פשוטה ונוחה המניבה תוצאות טעימות. על ידי הקפדה על הנחיות זמן הבישול והטמפרטורה המומלצות, תיבול וצריבה של הסטייק ובדיקת מידת העשייה בעזרת מדחום לבשר, תוכלו ליהנות מסטייק מבושל בצורה מושלמת בכל פעם. נסה עם נתחים ותבלינים שונים כדי למצוא את השילוב האהוב עליך. בישול שמח!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן